LEÍRÁS:
Kihívás:

A szulokszava.hu honlapot az Önszabályozó Reklám Testület azzal a céllal hozta létre, hogy segítse a szülőket eligazodni a gyermekek védelmét szolgáló, a reklámokra vonatkozó szabályok között. Feladatunk az volt, hogy felhívjuk a figyelmüket az oldalra, illetve, hogy elmagyarázzuk nekik az ÖRT kampány célkitűzését. A szulokszava.hu oldal népszerűsítése mellett edukálni is feladatunk volt a célcsoportot, mind az etikus reklám mibenlétével kapcsolatban, mind az ezzel kapcsolatos jogaikkal kapcsolatban.

Megoldás:

Legtöbben a reklámokat tetszik/nem tetszik alapon ítélik meg, pedig a reklám szubjektív megítélésén túl van egy nagyon is objektív szempont: a szabályosság. Ezért játékos formában szerettük volna edukálni a szülőket arra, hogy próbálják meg levetkőzni a szubjektív nézőpontjukat, és a szabályosság objektív mércéjével ítéljék meg ezentúl a reklámokat. Létrehoztunk egy olyan mobiloptimalizált játékot az ÖRT weboldalába ágyazva, amelyen álreklámokat kellett a látogatónak megítélnie tetszik/nem tetszik alapon, ugyanazzal a mechanizmussal, mint a Tinder társkeresőben: ha tetszik jobbra, ha nem tetszik balra húzta a játékos a képet. Az álreklámokban azonban mindig elrejtünk egy-egy hibát, ami nem szabályszerű az aktuális reklámtörvény szerint.

INFO:
Ügyfél:
Önszabályozó Reklám Testület
Dátum:
2016

share on